frkbem

frkbem
41, Hammerfest
Sy og strikkeglad dame som ønsker å inspirere og bli inspirert av andre. Kjøpte meg en Babylock Imagine i Oktober 2011, da var det gjort. Har blitt noen timer ved symaskinen siden.Legg gjerne igjen en hyggelig kommentar. velkommen innom :) Du kan kontakte meg på koseklaer@hotmail.com.

Meny

Søk

Widgets

Norske blogger

Kategori: Tutorials/ Gratis mønster

Words in a pic på Norsk - løsning lvl 8-88

Publisert: 07.08.2013 @ 19:27 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 0 kommentarer

Siden det har vært dårlig med sy vær i det siste, så har jeg blitt bitt av spill basillen. Dette er det jeg spiller om dagen, så jeg har laget ett lite hjelpeinnlegg til å komme igang. Her er løsningen fra ca. lvl 8-88, lengere har jeg ikke kommet :)

Beklager at lvl 10 ikke kom med. 

Klikk på bildet for å få det større.

Lengere er jeg ikke kommet. Lykke til! :)

Skjørt tutorial

Publisert: 30.05.2012 @ 20:25 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 2 kommentarer

Denne tunikaen tilhører samme bestillingen som den jeg sydde i går, det gjenstår ennå en guttebukse så er den bestillingen ferdig. Ønsket var en lilla tunika, så ble den lilla og svart, men håper det også faller i smak. Dette er det største plagget jeg har sydd, i str.128 :)

Denne tutorialen er også en av de jeg har lyst å prøve, men så er det jo den berømte tiden som det ikke er nok av. 

Skjørtet finner du HER.

Nå er det Amazing race på tv :)

Ha en fin kveld!

Gratis baby sko mønster.

Publisert: 22.05.2012 @ 20:35 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 2 kommentarer

Dette begynner nesten å bli en lueblogg og det skal det jo ikke være, så i dag lurer jeg inn noe annet også ;)

Dette er noe jeg har veeldig lyst til å prøve meg på, men så er det jo den tiden man ikke har så mye av.

Er de ikke søte?

tutorial finner du her

Og disse

Tutorial finner du her.

Kom gjerne med en tilbake melding om du prøver eller har prøvd å lage noen av disse søte små.

Dette har jeg gjort i dag:

I dag er det de to siste episodene av Frustrerte fruer, gjett hvem som ikke er tilgjengelig for omverden da ;)

Ha en fin kveld!

Gratis leste mønster

Publisert: 23.04.2012 @ 21:29 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 2 kommentarer

Her om dagen ble jeg den lykkelige eier av disse herlige lestene, som er strikket av min mor. Hvis du vil strikke de kan du finne mønsteret HER.

Disse er strikket i garnet Sterk, som lever opp til navnet sitt. Det er et veldig slitesterkt garn som passer perfekt til lester.

Har ikke vært så produktiv i dag, for jeg var så trøtt etter jobb. Noe har blitt gjort, fikk bestilling på en siklesmekke som passer både til gutt og jente, noe jeg mener denne gjør.

Ellers så har jeg kutta opp ferdig til 3stk. luer jeg har bestilling på. De får vente til i morgen.

God natt:)

Sømbeskrivelse, jukselomme

Publisert: 07.01.2012 @ 21:03 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 5 kommentarer

Her kommer en forklaring på hvordan jeg lager mine enkle jukselommer. Disse kom jeg på å lage da jeg syns de runde lommene mange syr for tia, var så fine. Men ettersom min gullonge enda er så liten og ikke trenger noen lomme, så syns jeg dette ble en fin detalj på en ellers litt kjedelig bukse.

Håper det er forståelig:)

1. Klipp ut delene som vanlig. Legg forpartene mot hverandre, enten rett mot rett eller vrang mot vrang

2. Finn en kopp eller skål som har den størrelsen du ønsker på buen, tegn og klipp/skjær rundt. Jeg har den ca. 6 cm fra overkanten.

3. Når du har klippet ut halv sirklene, legger du de på det stoffet du skal ha som lomme. Klipp de nye halvmånene litt større enn de halvmånene som du har tatt bort fra buksa.

4. lag ribben ca.3,5 cm bred. Mange bruker den 4cm bred, det syns jeg blir litt for mye. Sy på ribben.

5. Brett og evt. stryk ribben bakover og fest på lommestykket med knappenåler. (jeg har glemt å kaste over lommestoffet, det burde gjøres)

6. Om jeg vil at lommene skal være sånn noenlunde identiske, sjekker jeg de mot hverandre før jeg syr de fast. Man kan lage de litt usymmetriske også, med forskjellig størrelse på de :)

6. Sy fast med en søm rundt ytterkanten på ribben. Ser sånn ut fra vrangen

7. Nå er den klar til å syes sammen på vanlig måte :)

Håper dette har vært til hjelp for noen :)

Jeg har ikke hatt tid til å gjøre den helt ferdig, så det får dere se en annen dag.

God natt :)

Snømannen Kalle

Publisert: 06.01.2012 @ 16:41 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 0 kommentarer

Denne koselige karen fant jeg på ett par lester hos

 http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=786&lang=no

De kan nok varme godt på en kald vinterdag :)

God helg!

Runde stoff kurver

Publisert: 13.11.2011 @ 19:55 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 4 kommentarer

Jeg har brukt en del timer på nettet å lete etter gratis mønster og tutorials på diverse greier, som regel finner jeg alt annet enn det jeg leter etter:)

Kom over disse fine kurvene, som jeg faktisk kan tenke meg å sy

http://2littlehooligans.blogspot.com/2011/08/round-nesting-baskets-tutorial.html

Det har vært jobb og barnebursdag i dag, så ingen tid foran symaskinen. Har fri i morgen, så da blir det nok gjort ett eller annet ;)

Nå er det sofaen og tv resten av kvelden.

Ha en fin kveld! :)

Gratis mønster

Publisert: 07.11.2011 @ 22:04 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 4 kommentarer

Her er en Norsk side jeg tilfeldig kom over. Det er lenker til en del gratis mønster til både voksne, barn, hund, katt og hjem :)

http://www.sydet.no/ . 

Disse er bare så søøte :) De finner du her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=634&lang=no

God natt! :)

Gratis mønster på votter

Publisert: 11.10.2011 @ 21:51 Kategori: Tutorials/ Gratis mønster Kommentarer: 4 kommentarer

Vet ikke om noen har prøvd å gå innom kategorien tutorials/sømbeskrivelser. Har ikke laget noen slike innlegg før, men jeg kommer til å linke til sider der jeg finner  tutorials (eller sømbeskrivelser som det heter på norsk) som jeg liker. Denne kom jeg over nå i kveld og kunne godt tenkt meg å satt meg ned ved maskinen, men i morgen tidlig er det jobb og mini gullongen skal i barnehagen, så da er senga neste:)

http://www.quiltemagasinet.no/Gratis_quiltemnstre_files/Votter.pdf

God natt! :)