frkbem

frkbem
41, Hammerfest
Sy og strikkeglad dame som nsker inspirere og bli inspirert av andre. Kjpte meg en Babylock Imagine i Oktober 2011, da var det gjort. Har blitt noen timer ved symaskinen siden.Legg gjerne igjen en hyggelig kommentar. velkommen innom :) Du kan kontakte meg p koseklaer@hotmail.com.

Meny

Sk

Widgets

Norske blogger

Kategori: strikke oppskrifter

Ukens anbefaling

Publisert: 26.01.2013 @ 22:57 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 10 kommentarer

Hadde ikke tenkt poste noe innlegg i dag, men nr jeg n satt og surfa p nettet og var innom en av mine yndlinger s mtte jeg jo nesten dele med dere.

Siden heter Pickles.no og jeg syns de har s mye flott der. Masse gratis oppskrifter p bde muffins, strikking og noen sm syprosjekter. Denne har jeg lenge tenkt p lage, men ikke kommet meg s langt enn.

Bildet er lnt fra Pickles.no

Fortsatt god Lrdag til dere :)

Hoo hoo ugler..

Publisert: 10.11.2011 @ 21:45 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 3 kommentarer

Vet ikke om dere har hrt om siden Ravelry? Der kan man legge ut strikkemnster o.l. Man er ndt til registrere seg, men det er ingen krav om at man m dele noe.

Siden ugler er s "in" for tiden syns jeg at jeg mtte dele denne med dere :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/owls-2.

God natt! :)

Litt strikke inspirasjon

Publisert: 10.10.2011 @ 14:05 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 0 kommentarer

Fikk lyst dele disse med dere..jula nrmer seg :)

Disse finner du phttp://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=722&lang=no.

Samboen holder p skal ordne meg sy/hobby rom, hurra! Kanskje han er lei rotet p spisebordet i stua *kniis.N skal jeg haste avgrde p jobb. Ha en fin dag!

Strikka kluter

Publisert: 22.04.2011 @ 15:48 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 0 kommentarer

Har kommet oss hjem igjen etter noen fine dager p hytta, finne innedager vel merke..skikkelig drlig vr har det vrt..og det betyr jo at man har hatt god tid til gjre litt hndarbeid. Disse strikkede klutene er kjempefine bde som kjkkenkluter og p badet som vaskekluter.

Som du ser er de forskjellige p retten og vrangen. Den lyse ser du fra retten.

Har ikke bestemt meg helt om jeg skal beholde de selv eller ha de til presanger :)

Denne kluten (som er velbrukt) har jeg heklet en helt enkel kant rundt. Hvis man er flink til hekle,noe jeg ikke er,s er det veldig pent med en blonde kant rundt. M visst lre meg hekle ogs :)

Disse langlestene er hovedprosjektet for yeblikket, hper p bli ferdig fr psken er over :)

Klutene strikkes slik:

Bruk bomullsgarn som tler 60 graders vask. Jeg har brukt Petunia p pinne 4. Legg opp 45 m, Jeg strikker de til de er ca.25*27 cm. 1 pinne strikkes 1 rett og en vrang(dette blir vrangen) 2pinne strikkes kun rett, gjenta dette til kluten er s stor som du nsker. Lykke til :)