frkbem

frkbem
41, Hammerfest
Sy og strikkeglad dame som ønsker å inspirere og bli inspirert av andre. Kjøpte meg en Babylock Imagine i Oktober 2011, da var det gjort. Har blitt noen timer ved symaskinen siden.Legg gjerne igjen en hyggelig kommentar. velkommen innom :) Du kan kontakte meg på koseklaer@hotmail.com.

Meny

Søk

Widgets

Norske blogger

Kategori: strikke oppskrifter

Ukens anbefaling

Publisert: 26.01.2013 @ 22:57 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 10 kommentarer

Hadde ikke tenkt å poste noe innlegg i dag, men når jeg nå satt og surfa på nettet og var innom en av mine yndlinger så måtte jeg jo nesten dele med dere.

Siden heter Pickles.no og jeg syns de har såå mye flott der. Masse gratis oppskrifter på både muffins, strikking og noen små syprosjekter. Denne har jeg lenge tenkt på å lage, men ikke kommet meg så langt ennå.

Bildet er lånt fra Pickles.no

Fortsatt god Lørdag til dere :)

Hoo hoo ugler..

Publisert: 10.11.2011 @ 21:45 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 3 kommentarer

Vet ikke om dere har hørt om siden Ravelry? Der kan man legge ut strikkemønster o.l. Man er nødt til å registrere seg, men det er ingen krav om at man må dele noe. 

Siden ugler er så "in" for tiden syns jeg at jeg måtte dele denne med dere :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/owls-2.

God natt! :)

Litt strikke inspirasjon

Publisert: 10.10.2011 @ 14:05 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 0 kommentarer

Fikk lyst å dele disse med dere..jula nærmer seg :)

Disse finner du på http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=722&lang=no.

Samboen holder på å skal ordne meg sy/hobby rom, hurra! Kanskje han er lei rotet på spisebordet i stua *kniis.Nå skal jeg haste avgårde på jobb. Ha en fin dag! 

Strikka kluter

Publisert: 22.04.2011 @ 15:48 Kategori: strikke oppskrifter Kommentarer: 0 kommentarer

Har kommet oss hjem igjen etter noen fine dager på hytta, finne innedager vel å merke..skikkelig dårlig vær har det vært..og det betyr jo at man har hatt god tid til å gjøre litt håndarbeid. Disse strikkede klutene er kjempefine både som kjøkkenkluter og på badet som vaskekluter.

Som du ser er de forskjellige på retten og vrangen. Den lyse ser du fra retten.

Har ikke bestemt meg helt om jeg skal beholde de selv eller ha de til presanger :)

Denne kluten (som er velbrukt) har jeg heklet en helt enkel kant rundt. Hvis man er flink til å hekle,noe jeg ikke er,så er det veldig pent med en blonde kant rundt. Må visst lære meg å hekle også :)

Disse langlestene er hovedprosjektet for øyeblikket, håper på å bli ferdig før påsken er over :)

Klutene strikkes slik:

Bruk bomullsgarn som tåler 60 graders vask. Jeg har brukt Petunia på pinne 4. Legg opp 45 m, Jeg strikker de til de er ca.25*27 cm. 1 pinne strikkes 1 rett og en vrang(dette blir vrangen) 2pinne strikkes kun rett, gjenta dette til kluten er så stor som du ønsker. Lykke til :)